Sunday, September 17, 2006

OKUL VAKTI YENIDEN

Cengelli igenme siki sarilma zamani yarin.Hayata simsiki tutunup, kucuk ve buyuk olan seylerin ayirdina bir kez daha varma vakti.Bosa harcanan binlerce dakikanin telafisini yapma vakti.Piril piril bakan gozlerle umut ekme vakti, kirgin yureklere dokunma vakti, ac beyinleri doyurma vakti, sevgi ve hosgoru tohumlarini ekme vakti, guzeli soyleme vakti, emanete sahip cikma vakti...
Kalbim her eylul heyecanla carpar, okula ilk adimimi attigim o eylulden beri,tum eylullerim taclandi ilk gun heyecaniyla.Onceleri arkadaslarimi gormenin heyecanini ya da alinan yeni ayakkabiyi ilk kez giyme, yeni cantayi ilk kez takma heyecanini yasardim.Seneler bambaska heyecanlar getirdi bana eylullerde...
Ogrencilerim, mutluluk nedenlerimin en buyugu.Onlarin arasindayken gercek bene en yakin anlarimi yasiyorum, bir degerim oluyor benim de, icim huzur doluyor.Yapilacak ne cok isim varmis diyorum, ne cok sorumluluk yuklenmis yuregime meger.Ve sukranla doluyor icim, en buyuk dilegimdi bu meslegi yapabilmek, O cevap verdi duama.Simdi hakkini verme zamani ogretmen olmanin.
Yardim et bana tum yil boyunca her ogrencimin kalbine dokunabileyim, dogru olan ne varsa asilayabileyim onlara, en azindan izin ver tohum atabileyim gonullerine.Ve vakti gelince sen cicek tarlalari gibi yesert onlrin gonullerindeki tohumlari.Ogrencilerim bulunduklari ortamlari cicek kokulariyla sarsin, guzeli gorsun hep onalra bakanlar.Ve hatiralnirsam birgun, hic degilse bir tebessum olussun onlarin gul yuzlerinde...

Not;Ogrencilerimi cooookk ozledim, onlari seviyorum.

12 comments:

Anonymous said...

senin örencilerini özlediin kdr inanki bn de arkadaşlarımı özlüorum.hele öretmenlerimi.inan ki matematikçiyi bile ösledim:D.şaka yaf.bnm için her öğrtmen ayrı güzellikte.sen de...öretmenliği bu kdr yoğun duygularla yaşadıını bilmiodum.ama bunu örenince sana olan saygım bin kat daha arttı.iyiki yazdın bu yazıyı.sen hem öretmen olarak hem de sevcan ablam olarak çok değerli bi insansın.kimsenin seni kırmasına izin werme.yazın da çok gsl omuş.kitap konusunda hala ısrarcıyım hberin olsn.;)

pembedeniz said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

kimisi okulu sadece zaman geçirmesinin zorunlu olduğu bir yer olarak görür, kimisi ise gidip öğrenmekten ve öğretmekten zevk aldığı bir yer alarak. Hem öğrenci hem öğretmen içinde geçerlidir bu.

Öğretmen açısından baktığımızda , öğretmen derste fazla emek sarfetmese bile ay sonunda parasını alır gider. Kimisi ben hertürlü paramı alıyorum düşüncesiyle çalışır. Kimisi bunu geleceği yetiştirdiğinin farkında olarak , onları eğitmenin onlar için ne kadar önemli olduğunun(öğrenciler bunun farkında olmaz o anda) düşünerek yapar. Tüm emeklerini hayattan derslerini , tecrübelerini , doğruyu , ve yolu gösterir her alanda.

Sevcam hocam herzaman olayın bilincinde olarak herzaman bize en iyiyi verdi. Herzaman belkide hiçbir kazancı olmadan , zorunlu olmadan , bize zamanını verdi. Kalbinin tüm iyilklerini ve iyi niyetini açtı bize.

Bu yüzden öğrencilerini ve o pırıl pırıl gözleri özlemesi çok normal.

Bazı gerizekalı basit insanlar onu anlamaktan çok acizler. Onlar durumlarının ne olduğunun farkında değiller. Bu kadın niye bizle bu kadar uğraşıo diye sormuolar kendilerine

cevabı ise çok basit çünkü bizi gerçekten sevio

Anonymous said...

İnsanın yüreğine bir kere ekilmişse sevgi tomurcukları artık duramaz yerinde; sevgi tozlarını heryere saçmak için rüzgarını kendisi yaratır. Ne büyük bir mutluluktur bu tozdan nasibini almak...
Öğrencilerinle kucaklaştığın o ilk anda senin yanında olacağım, gözlerindeki parıltılardan biri olarak...Işığının hepsinin zihinlerinde aydınlanması için dualarım hep seninle...
Hayırlı bir yıl olsun inşallah...

Anonymous said...

ilk gün olmasına ragmen öğrencilerin bize, bizim de onlara ne çok ihtiyacımızın olduğunu anladım.bütün öğretmenleri öğrenciler konusunda daha da hassas olmaya çağırıyorum.
öğretmen sadece dersini öğretmez. öğretmemeli.

pembedeniz said...

Ya iyi ki ogretmen olmusum, cok cici bir sinifim var bu yil.Birlikte seker yedik bi de bi saat kitap okuduk coookkk guzeldi :).

Anonymous said...

Acaba senin öörenciLerini ösLediin kadar bisim hocaLarımıs da bisi ösLüolar mı... Senin gibi örtmenLer o kadar sayıLı ki.. FKG ye geçi$ yapma imkanım oLsaydı geLmei dü$ünürdüm waLLa :) Eminim öörenciLerin de en az senin onLarı ösLediin kadar seni ösLemi$tir, sana kavu$ma sevincini ya$amı$tır ( bi de ben ya$ayabiLsem :(.. )

Anonymous said...

hadı hadı koskoca devletın ogretmenısın.aylardır otur otur otur canına tak ettı degıl mı?ozlerın tabı.bızım gıbı yılda 3 hafta tatıl yapsan (o da bolunerek ) o zamanda mola bıtttııı dıye degıl yeterrrrrrr calısmak ıstemıyoruuuummmm dıye veryansın edersın :)))
neyse saka bır yana sen benı anlıyorsun da umarım dıger ogretmenler alınmazlar.
serkan

pembedeniz said...

Yahu bi sureligine isleri degistirelim,gel ogretmenlik yap siniflarimda ben de masa basi islere soyunayim.Ogretmenlik zordur mesai kavrami yoktur hatta uzgunse bir ogrencin rahat uyku da yoktur gece,dusunur durursun yapilmasai gerekenleri.Hele bi de uykunu feda ettigin sipalar anlamazssa bunun degerini icte kopan patlamalara dayanmak hic de kolay degildir.

Anonymous said...

mrb hocam,demek öğrencilerinizi cok ozlediniz bu ogrencilerin icinde bizde war miyiz acaba???????

pembedeniz said...

Sizin gibi sınıfım mı oldu benim ya.Yeriniz bende saklı :)

Anonymous said...

Sevcan abla sen öğretmenliğe değer bir insansın.Sen bize geldinde bi cd izlemiştik o zaman çoğu yabancı ülkede tür okullarının a.ıldını ve türkçe konuştuklarını gördükçe gururlanıyordun.O küçücük çocuğun istiklal marşını okuduğunu görürken içindeki coşkuyu görmeye çalıştım ewt okullar açıldı ve senin çğrencilerini çok sevdiğinden eminim ayrıca tüm insanlarıo çok sevdiğinden eminim çünkü senin içinde hiç kötülük yok.İyiki öğretmen olmusun allah ın yardımıyla yapılmayacak şey yoktur ztn sen içinde olanı yapmısın seni çok seviyorum