Friday, March 16, 2007

KÖPRÜ


''Bir peri olsaydım,dünayadaki tüm insanların soğuktan ve yalnızlıktan korunabilmelerini sağlamak için kalplerini birbirine bağlardım, herkesin birbirini sevmesini sağlardım'', (şarkı sözü-Rossi).
Kalpler arasında köprüler kurmak için sıvamak lazım kolları.Binlerce barikat koyuyoruz günümüzde kalplerimize ve alanını daraltıyoruz.Kalp sınırsız bir sevebilme potansiyeliyle donatılmışken biz onu sınırlandırıyoruz, gereksiz bir sürü kriter koyuyoruz sevgilerimiz için.Dar düşünüyoruz, yakınımızdakilerle yetinip uzağımızdakilerle pek ilgilenmiyoruz.Oysa kalbe yüklenebilecek sevgiye sınır koymamış hiç onu bize armağan eden.İnsan kendi bahçesini sahiplenip sevebildiği gibi koca dünyayı da kendi hanesi gibi sevebilir.
Sevme yeteneğimizi geliştirelim, uzaklarada kimler var sevebileceğimiz bir düşünelim, sevgilerimize köprüler kuralım.Aşalım aradaki engelleri, yeni kardeşler, arkadaşlar katalım hazinemize.
Kulübümdeki öğrencilerle uzaklara doğru açılalım, bir sevgi köprüsü kuralım diledik, İstanbul-Şırnak arasında.Bizden küçükleri seçtik, birer kardeşimiz daha olsun istedik.Ve abla olmak istedik sıcacık yüreklere.Bağlantı kurduk Şırnak Kız Yatılı İlköğretim Bölge Okulu ile.(Bunu başarmamıza vesile olan Ahmet'e, Tuğba öğretmene ve Esma'ya-benim mektup arkadaşım teşekkür ederiz burdan).Maille sınıf listelerine ulaştık, okulda duyurular yaptık ve bir süre tenefüslerimizi bu işe ayırdık.Gelen öğrencilere listelerden isimler verdik, sıkı sıkı tembihledik zarfın içine bir tane de boş zarf koyacaksınız, bu ismi alırken onun ablası olmayı da kabul etmiş oluyorsunuz, yazmamazlık yapmayın sakın dedik.Mektuplarımızı yolladık ve beklemeye koyulduk.
Birkaç hafta sonra mutlu yüzler gelmeye başladı öğretmenler odasına, ellerinde zarflarla.Heyecanla açtım ben de gelen her zarfı, bir solukta okudum yazılanları.Sıcacık mektuplardı, öğrencilerimi abla kabul etmişti hemen kardeşleri.Satrılardan samimiyet ve sevgiyi fark etmemek mümkün değildi.Gelen mektupları görenler de katıldı sevgi selimize , tenefüsler gene gitmişti, yeni abla-kardeşler buluşturuluyordu.Ve bir mektup köprüsü oluştu şimdi iki okul arasında.
Perşembe günü kitap yolladık kardeşlerimize çok çalışsınlar, güzel şeyler başarsınlar diye.Dileriz faydamız olur bu anlamda onlara.Aynı gün bizim kitap kolilerimizi almaya gelen kargo, bize bir de paket getirdi, kardeşlerimizin görüntülerinin olduğu bir cd.Hemen konferans salonuna indik, gözlerimiz dolarak izledik.Resim sergilerindeki çalışmalarına bayıldık, okullarının duvarlarındaki renkliliği kıskandık.Ve izlerken biliyorum tüm öğrencilrimin aklında hep şu soru vardı ;
Acaba gördüklerimden hangisi benim kardeşim?
Kalpler arasında köprüler kuralım, hiç durmadan köprü arayışında olalım.Sevgimizi sunalım cömertce,sunduğumuzdan daha fazla sevgidir bu işin geri döntü bize.
PS;Mektup arkadaşı isteyenlere biz yardımcı olabiliriz var hala elimizde sevgi sunabileceğiniz sıcacık yürekler.

6 comments:

Anonymous said...

rossi ne güzel şarkılar söylüyomuş tabi bugarca söylediği için bilmiyorum keşke türkçe bilseydi türkçe söleseydi belkide sadece onu dinlerdim....ne güzel yapmışsınız kitaplar göndererek çalışmlarını sağlayarak.kim bilir ne kadar sevinmişlerdi...biz bile ufacık bir hediye aldığımızda seviniyoruz ya onlarr.........................

pembedeniz said...

yoshy;Hemen sana da bi mektup arkadaşı verelim :), mektuplaşmak da cok gzuel.Rossı nın sarkılarını ben ceviririm sana.

eysean;Bı kısmı bana olsun lütfen :)

---OPTiO--- said...

ne kadar güzel bi konuya deginmissin....harika bisey yapmissin...tüm arkadaslarini ve seni yürekten kutluyorum...pembe bir denizsin gercekten...keske herkez senin gibi düsünse...
aslinda bende katilabilirim ..yani bi kücük mektup arkadasi :)) cok hos olurdu...elimden geldigince yazmaya calisirim..ama bi sorun var ...yani sonucta buraya mektup atmalari zor olmaz mi ? yurt disinda yasiyorum cünkü...yanii maddi acidan zorlanmazlar mi ? ya da söyle söyliyim..aslinda bende karsilayabilirim masrafini..yani simdi benim ne yapmam lazim ? :) yardimci olursan sevinirim..kocaman sevgilerimle...

pembedeniz said...

Evet, onların yurt dışına yazması zor olabilir, yatılı bir okul çünkü ve çok uzun zaman alır geliş - gidişleri mektupların.Benim de çok cici öğrencilerim var paylaşma duygusunun güzelliğini onlarla yaşamak istersen sana hemen şirin bir kızımın adresini verebilirim.Mail yoluyla bunu çözebiliriz.Sevgi selimize duyarlılık gösterdiğin için teşekkür ederiz.

---OPTiO--- said...

tabii ki cok sevinirim :)) hatta ben degilde..burda e mail kullanan kücük türk cocuklarina da ilatebilirim..ne dersin ?? yanii kendi yasitlariyla yazismalari dahada hos olucaktir...

pembedeniz said...

Benim öğrencilerim 16-19 yas arasında.Cok sevınırız eger oralarda ıletişim kurabileceğimiz kardeşlerimiz olursa.Mail adresine baktım blog sayfanda göremedim.İletişim kurmak için mail yazarsan sevinirim(benimki blogta var)